یزدفردا: پزشکان و پرستاران میبدی با حضور در دارالشفای این شهرستان تا پایان ماه صفر به غربالگری سلامت عزاداران می‌پردازند.

به گزارش یزدفردا: مدیر پایگاه تخصصی و غربالگری بیماری‌های زمینه‌ای هئیت جانثاران حسینی خانقاه گفت: یکی از ویژگی هیئت‌های فعال و پویا تلاش در جهت مسئولیت‌های اجتماعی  است و هیئت جانثاران حسینی خانقاه پیشرو در اجرای این مسئولیت‌های اجتماعی است. شیخ نیا، با بیان اینکه امسال هئیت جانثاران حسینی خانقاه در این راستا،  پایگاه تخصصی و غربالگری بیماری‌های زمینه‌ای را در ماه محرم راه اندازی کرده است، گفت: این پایگاه از شب تاسوعا فعالیت خود را با اندازه گیری تست قند خون، فشار خون، اندازه گیری قد و وزن، دمای بدن و ارجاع بیماران به پزشکان متخصص در میبد آغاز کرده است. وی با اشاره به استقبال عزاداران از این طرح غربالگری، افزود: پزشکان و پرستاران با نیت سهم داشتن در خدمت به عزاداران حسینی در دارالشفاء هرشب در طرح غربالگری و ارائه خدمت به عزاداران حضور دارند. شیخ نیا گفت: هر شب بیش از ۷۰ نفر از عزاداران در پایگاه غربالگری دارالشفای هیئت جانثاران حسینی خانقاه به همت پزشکان عمومی و متخصص زنان و مردان معاینه می‌شوند. وی تصریح کرد: با فعالیت این پایگاه در این مدت کوتاه موفق به شناسایی افراد با قند و فشار خون بالا و بیماری‌های زمینه‌ای شده ایم که این افراد را با دستور سریع درمان و بستری به بیمارستان ارجاع داده ایم. 
مدیر پایگاه غربالگری دارالشفاء هیئت جانثاران حسینی خانقاه گفت: تا پایان ماه صفر، فعالیت پایگاه غربالگری دارالشفاء هئیت جانثاران حسینی خانقاه هرشب از ساعت ۲۰ تا ۲۳ خواهد بود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا